ועדת הכספים אישרה את תוכנית החיסכון לכל ילד

התוכנית תאפשר למי שהגיע לגיל 18 להתחיל את חייו הבוגרים עם כ-20 אלף שקל ביד ולפתוח בפניו הזדמנויות חדשות
איתי גדסי 1 Comment on ועדת הכספים אישרה את תוכנית החיסכון לכל ילד

ועדת הכספים התכנסה היום ואישרה את תקנות הביטוח הלאומי להקמת תוכניות חיסכון ארוכות טווח לילדים לקראת אישור תקציב המדינה ובהתאם להסכמים הקואליציוניים • סגן השר, יצחק כהן אמר: "העמדת סכום התחלתי לזכות כל ילד בפתח חייו הבוגרים תרחיב את מגוון אפשרויות הבחירה העומדות בפניו"

צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
התוכנית תאפשר למי שהגיע לגיל 18 להתחיל את חייו הבוגרים עם כ-20 אלף שקל ביד ולפתוח בפניו הזדמנויות חדשות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בהתאם להסכמים הקואליציוניים ולקראת אישור תקציב המדינה, ועדת הכספים אישרה את תקנות הביטוח הלאומי להקמת תוכניות חיסכון ארוכות טווח לילדים.

החל מינואר 2017 יופקדו מדי חודש כספי החיסכון על ידי המוסד לביטוח הלאומי לקופת גמל על שם הילד, אלא אם יבחרו ההורים בבנק.  הורי הילד יוכלו לבחור בכל עת במסלול ההשקעה בו ינוהלו הכספים ובהפקדת 50 ₪ נוספים לקופה מתוך קצבת הילדים

במסגרת התכנית הכלכלית לשנים 2015-2016, אושרה בכנסת העלאה של קצבאות הילדים ובמסגרת זו הוחלט על הקמת תכנית "חיסכון ארוך טווח לכל ילד". החלטת הממשלה מבוססת על מסקנות הוועדה למלחמה בעוני (ועדת אללוף). סך התקציב שהוקצה לנושא עומד על 2.65 מיליארד ש"ח בשנה. בהתאם לתכנית, יפקיד המוסד לביטוח לאומי 50 ש"ח לחודש לכל ילד לחשבון חיסכון ייעודי על שמו. עם הגיעו לגיל 18 יפקיד הביטוח הלאומי 500 ₪ נוספים, ואם הילד יבחר לדחות את מועד משיכת הכספים עד לגיל 21, יפקיד המוסד 500 ש"ח נוספים במועד הגיעו לגיל 21. המדינה תישא בכל עלויות הניהול עד הגיעו לגיל 21.

ניהול כספי החיסכון ינוהלו בקופת גמל להשקעה. אלא אם כן הורי הילד יבחרו בבנק שינהל את כספי החיסכון. בהתאם לתקנות, שר האוצר החליט כי הורי הילד יוכלו להפקיד לקופת החסכון 50 ₪ נוספים מתוך קצבת הילדים.

שר האוצר, משה כחלון: "התכנית שמבוססת על מסקנות הוועדה למלחמה בעוני (ועדת אללוף) מהווה צעד נוסף לצמצום הפערים החברתיים בישראל, לקידום שוויון הזדמנויות למשפחות ממעמד הביניים והשכבות החלשות והגברת המודעות לחיסכון. התוכנית תאפשר למי שהגיע לגיל 18 להתחיל את חייו הבוגרים עם כ-20 אלף שקל ביד ולפתוח בפניו הזדמנויות חדשות"

סגן השר, יצחק כהן אמר: "העמדת סכום התחלתי לזכות כל ילד בפתח חייו הבוגרים, ללא תלות במצב הפיננסי של הוריו, תרחיב את מגוון אפשרויות הבחירה העומדות בפניו, כגון: לימודים, פתיחת עסק או הכשרה מקצועית".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שתיהיו בטוחים שזה יחזיק מעמד
    מי מבטיח שאחרי בחירות הבאות זה ימשיך…